DISTANCER 2M je elektronski uređaj koji svjetlosno i zvučno upozorava nositelja na nepoštivanje potrebne socijalne distance od 2 metra. Nosi se kao bedž na reveru ili privjesak oko vrata.

Osnovne karakteristike Distancera 2M:

- uređaj bez trackinga ili gps praćenja (ne prati kretanje osobe, nema mob karticu u sebi)

- mogućnost aktivacije svjetlosne i/ili zvučne indikacije po izboru korisnika 

- proizvod je malenog volumena i mase (okrugao, promjera 5 cm i težak 30 g)

- upotrebljiv za sve dobne uzraste (4-94 g), posebno koristan osobama sa poteškoćama s vidom

- dugog trajanja uporabe , punjiv (baterija se samo 1 sat puni, a onda se može koristiti aktivno 40 sati)

 

Projekt SYNERGY putem javnog natječaja u 6 zemalja Središnje Europe (Njemačke, Austrije, Poljske, Slovenije, Italije i Hrvatske) dodijelio je vouchere za financiranje inovativnih ideja koje rješavaju društvene probleme uzrokovane pandemijom COVID-19 virusa.

Na poziv projekta SYNERGY javila se Osnovna škola Matije Petra Katančića Valpovo koja je tražila rješenje za problem povratka učenika u škole i ostvarivanja socijalne udaljenosti. Natječaj je bio otvoren do 15.5.2020. g.

Jedini u Hrvatskoj rješenje je ponudio inovator iz Valpova Miroslav Špiranović.  Odmah po pojavi pandemije Corona virusa, a razmišljajući o načinu kako adekvatno riješiti pitanje socijalne distance, pojavila mu se ideja da bi se moglo iskoristiti današnju tehnologiju ultrazvučnih i optičkih senzora udaljenosti i stvoriti mali, praktični, jeftini uređaj koji će moći koristiti svi, od djece do osoba treće dobi, a zapravo koji bi bio koristan i svim osobama koje su stalno u socijalnom kontaktu.

Inovacija je rađena uz svesrdnu pomoć Znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci „Step Ri“,

tvrtke Tera Tehnopolis d.o.o. i Zajednice tehničke kulture Valpovo-Belišće i u njoj su uz Miroslava Špiranovića sudjelovali Tomislav Kudeljnjak i Dragan Francuz. Nakon mjesec dana projektiranja i iskušavanja različitih modela i uspoređivanja sa sličnim tehnološkim rješenjima istog pitanja u svijetu, stvorena je originalna inovacija naziva „Distancer 2M“ koja se 15.6.2020. godine pretvorila u dva različita prototipa sa ultrazvučnim i optičkim senzorima udaljenosti.

Za predloženo rješenje inovacija „Distancer 2M“ je nagrađena financiranjem putem vouchera u vrijednosti 3000 EUR, koji će biti iskorišten za izradu prvih 10 testnih uređaja te za daljnji razvoj i zaštitu inovacije na nivou EU (trade mark).

U slijedećem koraku, već tijekom ovog ljeta, autorova namjera je započeti komercijalizaciju proizvoda putem osnivanja tvrtke koja će se baviti serijskom proizvodnjom i distribucijom Distancera 2M. 

Potencijalni korisnici uređaja: 

- Primarna ciljna skupina: djeca od 4 do 8 godina (koja još ne mogu osvijestiti socijalnu distancu) i starija populacija 65+ (koja čini 1/3 stanovništva) a koja je najosjetljivija kategorija stanovništva u smislu mogućnosti oboljevanja od Covida-19

- Sekundarna ciljna skupina: sve osobe koje na radnom mjestu imaju stalan socijalni kontakt. 

- Tercijarna ciljna skupina: bilo koja osoba koja želi zaštititi svoje zdravlje.

 

Važna informacija:

Koliki socijalni razmak preporučuju pojedine zemlje?

2 metra – UK, Švicarska, SAD, Španjolska, Italija, Hrvatska

1,5 metar – Njemačka, Poljska, Nizozemska

1 metar – Austrija, Švedska, Finska, Norveška

 

Rizik od širenja Covida-19!

bez distance – 13%

distanca 1 m – 2,6%

distanca 2 m – 1,3%

 

Zaključak: Držanjem odgovarajuće distance 10 puta se smanjuje mogućnost zaraze virusom Covid-19!

 

 

Više na: 

http://distancer2m.com/ 

https://www.facebook.com/CTKVB/